Fa molt de temps es meu padrí jove es va presentar a casa amb una bici de carretera, sí, d'aquestes que no m'han cridat mai l'atenció, a mi que tant m'agrada sa muntanya i tant odio l'asfalt... i em va dir que me la podia quedar amb la condició de cuidar-la bé, aquesta bici va guanyar el 1975 el campionat de balears de ciclisme en carretera, ( hauré d'investigar per tirar de wikipèdia i trobar a mans de qui...). De llavors ençà li he fet uns 8000 km's damunt del rodillo i uns quants per carretera, però en la semana de descans estiuenc, i concretament durant el dia d'ahir me va pegar per "restaurar-la" un poc, amb la idea de deixar-la lo més fidel possible a l'original però el més útil possible. Hi ha que dir que tan sols conservava una petita ferratina original rompuda i cremada que ni tan sols era legible i que vaig optar per retirar.
A les 9 del matí treia les eines, llevava la bici del rodillo i començava a desmontar-la, en una horeta ja estava tota desfeta i en mitja horeta més ja estava impregnada de decapant, un producte mal.lèfic que lleva literalment sa pintura i que si gosses tocar-lo et provoca unes senyores cremades químiques.... li vaig haver de donar un parell de capes de decapant per tal de deixar el ferro net, netejar el quadre, eixugar-lo, rascar les parts que no s'havien despintat, pulir-lo, netejar-lo de nou i penjar-lo d'una llimonera d'on 30' minuts més tard ja era d'un altre color, semblant a l'anterior però més fosc, antracita li diuen...
I dues horetes més tard ja em trobava montant les peces que prèviament havia netejat, i avui matí s'ha acabat el montatge de cables, fundes, sensor de cadència, noves cobertes i nova cadena, ajustar sa direcció i tornar a col.locar el seien original. Ara només faltarà trobar un portabidons prou antic perque no hi desdigui..., conservar algún detallet antic per si la torno a montar igual (cable de canvi del darrera, pedals antics originals,...)
Total 9'5 Kg's de ferro i unes despeses de 187 euros entre components (cadena,cables, cobertes, una càmara), productes, feina...
Total 9'5 Kg's de ferro i unes despeses de 187 euros entre components (cadena,cables, cobertes, una càmara), productes, feina...
Ara a fer km's sobre el rodet o per asfalt, amb una roda apropiada per cada ocasió.... 38 anys i seguirà donant canya...
Hey crack!!Com estas?
ResponEliminaHas fet molt bona feina en aquesta restauracio,esta super xulaaaaa.
Ara nomes falta que provi s'asfalt i no es rodillo!!
Ja podem posar data x s'estreno d'aquesta joia.Enhorabona crack.
Gracies tio!!! Podem posar dia però mentres me convé anar posant cames perque sinó... Es fa mala de moure!!!
ResponElimina